7 Eylül 2021 Salı

The Tudors (2007-2010)

İngiltere ve Kanada ortak yapımı The Tudors, İngiltere'de 1 Nisan 2007 ve 10 Haziran 2010 tarihleri arasında yayınlanan bir tarihî türde bir dizidir. Ülkemizde Cnbc e kanalında yayınlanmıştır. İngiltere Kralı VIII. Henry'nin hayatını, iktidarını, tutukulu aşkı Anne Boleyn, uğruna terk ettiği Kraliçe Catherine dahil altı evliliğini, Anne için boşanmasına izin vermeyen İngiltere Kilisesine ve katolik inancına karşı giriştiği savaşı ve her türlü entrika ve karanlık işlerin gölgesindeki çalkantılı sarayını anlatır. Dizi +18 ögeleri ağır basan bir türde çekilmiş. Bu nedenle kesinlikle bir aile dizisi değil. Katolik kilisenin Protestanlığa açtığı savaşı ve Protestanlara heretik muamelesi yaparak uyguladığı işkenceleri izlerken ülkenin kanlı tarihine de göz atmamızı sağlıyor.

Notlar:

* 2008 tarihli Other Boleyn Girl adlı Eric Bana Nathalie Portman ve Scarlett Johansson üçlüsünün rol aldığı sinema filmi de mevcuttur

* Kostüm ve mücevher tasarımlarıyla göz dolduran dizi Muhteşem Yüzyıl'ın yapım fikrini başlatmış olabilir. En azından ben direkt Tudors gibi bir tarzı var demiştim izlediğim dönem.

* Pandemi devam ederken yaşadığım süreç dizide salgınların baş gösterdiği ve nüfusun yarısını öldürdüğü bir bölümü hatırlattı. Kral Henry dolabındaki Türk doktor Razi'nin yaptığı ilacı içerken ölüm korkusunu en had safhada iliklerine kadar hisseder. Tıbbın nimetleri böylesine ilerlemişken o devirlerde yaşamadığıma şükretmiştim.

 

 

 

 

 

 


0 Comments:

Yorum Gönder

Lütfen Nazik Olalım. Türkçe Kullanımına Dikkat Edelim. (Uygun Bulunmazsa Mesajınız Yayınlanmayabilir)